Olov Lindgren får en central kundservice
Hittills har hyresgästerna kontaktat fastighetsvärden i sitt hus direkt som då tagit emot och åtgärdat anmälda fel. Det har gjort att fastighetsvärdarna har stor telefonbelastning. När vi nu startar en central kundservice innebär det att vi i större och snabbare utsträckning kan besvara och följa upp serviceanmälningar. Fastighetsvärdarna får på så sätt mer tid att utföra de åtgärder som kundservice tar emot och hinner i större utsträckning se om husen i förebyggande syfte.
Vi är medvetna om att det blir en omställning inte bara för våra hyresgäster utan även för oss på Olov Lindgren. Att det kan ta viss tid innan det nya arbetssättet fungerar fullt ut förstår vi och vi hoppas att våra hyresgäster har lite tålamod i början. Men vi är övertygade om att vi alla, genom den centrala kundservicen, kommer uppleva en förbättrad servicenivå.
NKI-undersökning
I NKI-undersökningarna, som utförs av Aktivbo, mäter vi serviceindex och produktindex. Serviceindex mäter till exempel trygghet, att det är rent och snyggt och att hyresgästerna upplever att de blir tagna på allvar. Produktindex mäter till exempel hur hyresgästerna upplever lägenheten eller lokalen, utemiljön och allmänna utrymmen.
NKI-undersökningen 2016 för våra bostäder visade på att serviceindex ökade från redan höga 84,5 procent till 86,4 procent, vilket gav en nominering i Kundkristallen – ett pris som delas ut av Aktivbo och där hyresgästerna genom sina svar i undersökningen utser vinnarna.
Våra lokalhyresgäster anser att de får hjälp när det behövs och att vi tar dem på allvar. Serviceindex uppgick till 85,9 procent, vilket placerar Olov Lindgren i toppen när vi jämförs med andra lokaluthyrare i Sverige. Även här ledde resultatet till en nominering i Kundkristallen.