Tack för värdefulla synpunkter

Kundundersökning 2016 är slutförd och resultaten är klara. Vi vill härmed sända ett stort TACK till alla de hyresgäster som tog sig tid att besvara enkäten. Vi kan konstatera, trots redan hög kundnöjdhet från tidigare undersökningar, att vårt stora engagemang och idoga arbete har gett mycket fina resultat, särskilt när det gäller bostäder.

Undersökningen genomförs årligen där hälften av bostadshyresgästerna tillfrågas varje år och kommersiella hyresgäster, med större lokaler än 50 kvadratmeter, tillfrågas vartannat år. I årets undersökning har båda hyresgästgrupperna deltagit. Enkätundersökningen gjordes i samarbete med AktivBo.

När det gäller resultaten för lokalhyresgäster respektive bostadshyresgäster ser de lite olika ut. Det beror bland annat på att man som hyresgäst i en lokal har andra behov och förväntningar än en bostadshyresgäst.

Resultat bostäder

Inom parametern Service har vi höjt oss från 84,5 procent till 86,4 procent. Ett annat område vi arbetat mycket med är Trygghet i och kring fastigheterna och detta har gett en glädjande ökning från 83,9 procent till 87,2 procent. När det gäller Städning och Underhåll slår vi i taket för alla de deltagande företagen med 91,5 procents nöjdhet. Att få bättre resultat än så kan bli svårt, men säkert inte omöjligt.

Resultat lokaler

Serviceindex för lokaler visar samma resultat som i föregående mätning, 85,9 procents nöjdhet. Ett relativt gott resultat men utrymme för förbättringar finns naturligtvis. Ett område som förbättrats avsevärt är Lokalen, där bland annat Trivsel och Underhåll ingår. Resultatet har ökat från 74,6 procent till 78 procent.

De generella resultaten är förstås bra för att se de större riktningarna, men det är på områdes- och fastighetsnivå vi verkligen kan använda resultaten för att göra förbättringar. Därför påbörjar vi nu planeringen av de förbättringsåtgärder som kommer ske under 2017.

Vid frågor

Porträtt på Jeanette Ljungberg

Jeanette Ljungberg

Kommunikationschef