Information med anledning av Corona-viruset

Som stor och långsiktig fastighetsägare har vi på Olov Lindgren ett samhällsansvar som inkluderar både våra medarbetare, hyresgäster och leverantörer. Vi följer noga utvecklingen och det är viktigt att vi alla bidrar till att minska risken för smittspridning.

Våra medarbetare får regelbunden information om hur de ska undvika smitta och hur de ska agera gentemot varandra, våra hyresgäster och kunder.

Avvakta med serviceanmälan om du är sjuk

Från och med 1 april åtgärdar vi endast akuta fel inne hos våra hyresgäster. När vi bokar tid, och innan vi kommer, försäkrar vi oss om att ingen i lägenheten/lokalen är sjuk. Vi ber även hyresgästen att befinna sig i ett annat rum under tiden vi åtgärdar felet och vi använder engångsskyddshandskar.

Vid sjukdomssymptom, även lindriga, ber vi dig avvakta med att göra en serviceanmälan som inte är akut. Är ärendet akut, informera vår kundservice så att lämpliga skyddsåtgärder kan vidtas.

Exempel på akuta fel:

• Elfel
• Kyl/frys/spis
• Vattenläcka
• Stopp i avlopp
• Ytterdörr (fel på lås, inte kan stängas)

Icke akuta serviceanmälningar

Det går självklart bra att anmäla fel i allmänna utrymmen och utemiljön som inte är akuta. Dessa åtgärdas löpande. Ett fel som inte är akut anmäls på Mina Sidor på vår hemsida eller genom att skicka e-post eller ringa till kundservice.

Då vi inte i samma utsträckning som tidigare har möjlighet att besöka våra hyresgäster passar vi istället på att fräscha upp våra gårdar, rabatter och utemöbler lite extra.

Lägenhetsvisning och besiktning

För närvarande sker inga lägenhetsvisningar på plats utan de sker via ritning på lägenheten. Lägenhet som återlämnas besiktigas först när den är utflyttad och städad.

För att minska smittspridning

Av omtanke för vår personal och våra hyresgäster tar vi inte emot spontana besök på vårt huvudkontor. Vi håller även avstånd till varandra, såväl inomhus som utomhus, men tar naturligtvis gärna emot frågor via telefon eller mejl.

Kommersiella hyresgäster

Regeringen har beslutat om tillfälliga rabatter för fasta hyreskostnader i utsatta branscher, såsom till exempel sällanköpshandel, restauranger och hotell. Vi har tät dialog och håller affärsmässiga kontakter med flera av våra lokalhyresgäster. Vi månar om våra hyresgäster och vill att de ska klara av krisen.

Kundservice

Tel. 08-690 25 00

kundservice@olovlindgren.se